Italiaanse schoenen

Rank 1037 Gelezen 718 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 142 Favoriet 48 Recensies 23
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 9 Top25's 22 Hebban 1000 579   Topics 0
Sinds hij als chirurg een fatale fout heeft gemaakt, leeft Fredrik Welin teruggetrokken op een Zweeds eiland. Hij heeft de stilte opgezocht en sluit zich af voor mensen. Elke dag hakt hij een wak in het ijs om een duik te nemen. Op een dag schuifelt iemand over het bevroren water naar het eiland toe. Het is Harriet, de vrouw die hij bijna veertig jaar geleden verliet zonder iets te zeggen. Ze heeft niet lang meer te leven en vraagt hem een oude belofte na te komen: haar meenemen naar een vennetje in het bos, waar ze ooit zouden gaan zwemmen als ze getrouwd waren.

Oorspronkelijke titel
Italienska skor
Clementine Luijten
Colibri
16 februari 2008
20 december 2013

Geen woord te veel

door: Rose Leighton 1 like
Henning Mankell is bij de meeste thrillerlezers bekend van zijn Wallander-thrillers. Stuk voor stuk geweldige thrillers, vaak met grote maatschappelijke thema’s, die een mooi inkijkje geven in de Zweedse samenleving. De laatste jaren heeft Mankell echter ook diverse romans geschreven, vaak met...

Reacties op: Italiaanse schoenen