Graphic novel 'Panter'

19086 08 juni 2021
De graphic novel 'Panter' is geschreven door Brecht Evens.
Hij staat bekend voor het schrijven van graphic novels. Het boek gaat over een vriendschap tussen een meisje en de speciale Panter. Het Panterland is niet zo prachtig als de Panter vertelt aan het meisje. Wat mij niet meteen opviel was dat het over kindermishandeling gaat. Ik vind de manier waarop hij een graphic novel schrijft heel uniek. Hij kan heel mooie creaties maken met waterverf. Wat voor mij direct opviel is dat hij geen kaders gebruikt maar alles gewoon naast elkaar zet. Af en toe zitten er ook prachtige tekeningen tussen die over 1 tot zelfs 3 pagina's verdeeld zijn. Het was eens iets nieuws om te lezen en ik heb er zeker van genoten.
Ik raad dit boek echt wel aan, omdat ik het zo een orgineel boek vond en zeker en vast een geslaagd boek is voor mij.

Robbe Gaublomme