Hooggevoeligheid, een talent!

99Sofietje 03 februari 2021
Het boek “Hooggevoelig, wat nu??” is een aanrader voor mensen, die kampen met dit probleem , wat ook aan te merken is als een speciaal talent volgens de auteur.
Mirjam Bogerd kan als ervaringsdeskundige, en ook vanuit haar werk in haar coachingspraktijk hier invoelend over schrijven.
Behalve een uiteenzetting over hooggevoeligheid in de inleiding, reikt zij tevens 3 sleutels aan die je kunt gebruiken om meer inzicht te krijgen in jezelf. Dit is het kerngedeelte van het boek. Daarnaast geeft Mirjam ook praktische tips en opdrachten, waar je mee aan de slag kunt gaan.
Om alle informatie goed in je op te kunnen nemen is het handig om het boek per hoofdstuk te lezen, zodat je het rustig kunt verwerken ; sommige gedeeltes zijn vrij theoretisch.
Samenvattend is dit een aantrekkelijk vormgegeven werkje ; de informatie is helder en de handreikingen zijn goed toepasbaar.
De auteur sluit af met een mooi persoonlijk nawoord.
Wat mij betreft mag er nog een 2e deel verschijnen, waarin hooggevoeligheid wordt belicht vanuit het perspectief van een kind.

Meer recensies van 99Sofietje