Paparazzi, Prinsen, Paarden: Daisy Winters’ zomer kan niet meer stuk

Aera Nijkamp 16 januari 2021
“De trein rijdt al, mijn Daisy-Dais. Je kunt maar beter aan boord springen, voordat je verpletterd wordt onder de wielen”

Daisy Winters’ zomer is allesbehalve gepland. Ze had zich verheugd om een geweldige zomer met haar vriendin Isabel Alonso. Het hele jaar hadden ze al uitgekeken naar één ding: het evenement Key Con in Key West. Maar in plaats van daarvan mag ze naar Schotland, op naar de “Koninklijke kots”. Zo zou ze het denk ik wel benoemen......

Daisy’s zus Eleanor - aka Ellie of El - gaat trouwen met de prins van Schotland, Alexander - aka Alex. En Daisy moet zich wanen in deze Koninklijke Cirkel terwijl ze dat zelf niet eens wilt. Waar er eerst geromantiseerd werd over knappe prinsen en personeel, verandert haar zomer langzaam aan in een .... allesbehalve verwachte zomer.

Ik vond dit boek niet leuk. Ik verwachte er veel van maar voor mij was dit een cliché. Ik irriteerde me aan de gebeurtenissen die soms voorspelbaar waren of te saai. Ik vergeleek dit boek altijd met de Selectie-serie van Kiera Cass maar dit boek komt niet eens in de buurt.

Ondanks dat leest het boek wel snel weg en had ik het zó uit, maar ik vond het echt geen aanrader. Tenzij je clichés wilt lezen raad ik je dit boek aan, anders zou ik toch een ander boek kiezen.

Normaal ben ik nooit écht negatief over een boek, maar dit vond ik jammer.

Meer recensies van Aera Nijkamp