Wat is creatief leven

agnes 10 januari 2019
Big Magic hoe moet je creatief leven van Elizabeth Gilbert ook auteur van de bestseller 'Eten, bidden, beminnen' . Het is boek dat ik wou al lang lezen. Het boek die van buiten kant was zeer uitnodigend met mooie, kleurrijke kaft. De samenvatting was ook zeer uitnodigend.
Het boek gaat over de kunst van creatief leven, hoe moet je die vinden en houden. Hoe mooi is leven met creativiteit die kan met je mee bloeien. Het boek is een verhaal van de auteur, hoe zij haar creativiteit in schrijven heeft ontdekt. Maar ook hoe hard moet je voor werken. Een moed en hard werken zijn zeer belangrijk en zonder deze factoren ,iedereen die eigen creativiteit vindt zal bij eerste moeilijkheid mee stoppen.
Het verhaal die is zeer persoonlijk geeft aan dat iedereen die wil mooi leven leiden heeft creativiteit in leven nodig en dat de creativiteit kan in iedereens leven komen als je maar open voor staat. Het is niet iets wat alleen voor kunstenaars of schrijvers is bestemd maar elke gewoon persoon heeft het nodig en kan koesteren op eigen manier.
Het mooiste in het boek was, hoe de auteur vertelt dat de ideeën voor een boek kiezen het schrijver en niet andersom. Het vergelijking dat een inspiratie of idee voor een boek is vrije geest die zweeft en zoek de juiste persoon om geschreven te worden. Als het persoon niet klaar voor is of doet er niets ermee gaat die idee naar de volgende. Waardoor kan het gebeuren dat je ziet een boek in de winkel met een verhaal die klink best bekend. Het is idee die was bij jouw geweest maar je hebt niets mee gedaan. Dit vergelijking vond ik erg inspirerend en motiverend.
Het begin van het boek vond ik erg mooi en kon ik niet stopen lezen. Echter met elke hoofstuk had ik het gevoel dat werd heel veel herhaald. Dat vond ik erg jammer.
Ik heb het boek kunnen in 7 dagen uitlezen maar zou ik niet snel nog een keer doen.
Ik heb wel veel mooie dingen uit kunnen leren maar het kon iets boeiender of korter.

Meer recensies van agnes