Een mysterieus, spannend en ook ontzettend mooi YA verhaal

ahmad920m 11 januari 2020
Corey en Kyra waren beste vriendinen sinds hun jeugd en woonden samen in het afgelegen dorp Lost Creek in Alaska. Totdat Corey verhuisde. Het was ondraaglijk, maar Corey beloofde terug te komen. Een paar dagen voordat ze terugging naar Lost ontving ze het vreselijke nieuws dat Kyra dood onder het ijs is gevonden. Corey geloofde niet dat Kyra vóór de reunie zelfmoord heeft gepleeg. Er is iets dat niet klopt. Toen ze terugging naar Lost, merkte ze dat alles is veranderd alsof de mensen van Lost een geheim bewaren, een geheim dat ze niet willen onthullen.
Een mysterieuse en spannend young adult verhaal geschreven door Marieke Nijkamp die schreef 54 minuten dat was #1 New York Times Bestseller. Een spannend boek van een getalenteerde schrijver.
Ik was echt nieuwsgierig naar dit boek. Het begin van dit boek maakte het echt aantrekkelijk en zorgde ervoor dat ik het wilde lezen. het was echt spannend en boeiend.
Het verhaal is een ik-figuur, vertaald uit het Engels (Before I let go) door Ineke van Bronswijk. Het werd ontwikkeld over twee vrienden die samen opgroeiden in een dorp in Alaska, waar de schrijfster zich concentreerde op de sterke vriendschap en hoe het een echte relatie is die bleef bestaan, zelfs na de dood van een van hen. Het thema is over vrijheid en het motif van de hoofdpersoon (Corey) is vriendschap. De schrijfster gebruikt geen lange zinnen maar ook geen korte zinnen en ze gebruikt voldoende bijvoeglijke naamwoorden om het beschrijvend te maken waardoor ik me in het verhaal voelde. Ze gebruikt beschrijvende woorden, maar ook niet moeilijke woorden. “Ze zit een eindje bij me vandaan op een stoel, en haar kleurige groene jurk vormt een sterk contrast met het donkere buiten en het grijs van de terminal.” p19.
Wat ik leuk aan de boek vond, is dat de schrijver ons een beeld gaf van de realiteit van hoe een groep mensen in een bepaalde samenleving denkt en zich gedraagt en hoe dat tot ellende kan leiden. Ik hou echt van de manier waarop de schrijfster het perspectief, de tijd en de vorm van het verhaal verandert, waardoor het voelde als flashbacks en herinneringen die ze kreeg, het voelde alsof de personages echt waren, het maakt het echt fascinerend. “ik ben al dertien uur onder weg.” p19 “Coery loodpt in een stevig tempo door het dorp, terwijl iedereen haar zwijgend aanstaart.” p209 “Ze Klapte mijn boeken dicht, schoof mijn huiswerk naar de rand van het bureau en pakte mijn jas.” p89.
ik wou dat de schrijver diepgaand met dialoog ging om het verhaal spannender te maken en de personages realistischer te maken in plaats van veel voorafschaduwingen die niet waren bevredigend.
Voor ik je loslaat is Een echt beschrijvend boek met veel mysterieuze en wendigen, echt ontroerend, spannend en boeiend dat ik u aanraden te lezen.

ik zou het graag een 4 op 5 willen geven, omdat ik het erg leuk vond om het te lezen en het mijn gevoelens raakte.