knap boek

Solovlucht - Aloka Liefrink (HamleyBooks)

Savarana Termeer heeft een zwaar adoptieverleden achter de rug, wat haar erg kwetsbaar maakt. Wanneer ze na mishandeling door haar vriend voor dood geslagen wordt achtergelaten, spoken de fatale keuzes die haar op dit punt brachten, door haar hoofd.
Voor ze haar huidige vriend Gunter ontmoette, was ze gelukkig en succesvol, na een leven vol geweld. Haar laatste partnerkeuze lijkt haar nu fataal te worden.
Kan ze het tij nog doen keren, of is het al te laat?

Dit is mijn eerste kennismaking met Aloka, ik ben bekend met de naam maar heb eigenlijk nog niets van deze auteur gelezen. Ik hoor eigenlijk alleen maar goede dingen over deze auteur en haar boeken dus begon ik vol nieuwsgierigheid aan dit boek.

Ik vind de schrijfstijl erg aangenaam en dat terwijl die erg beeldend en heftig is. Verteerbaar is het juiste woord. Aloka haar schrijfstijl roept een vertrouwd gevoel bij mij op, hoe dit komt geen idee maar dat gevoel was wel erg fijn. (En een plus want dit boek bevat toch enkele heel ernstige onderwerpen.)

‘’Oliedom” en “naïef” waren de enige woorden die in me opkwamen wanneer ik over mezelf nadacht.’

Alle personages, het verhaal, het is allemaal zo echt. Als de auteur morgen komt vertellen dat dit een autobiografie is van iemand dan geloof ik dat meteen! Van Savarana haar veerkrachtigheid om te blijven gaan, de psychopatisch trekken die de desbetreffende personages hebben wanneer het over partnergeweld gaat, het klopt en het sleurt je mee.

Als ik eerlijk ben, ik moest dit boek laten bezinken en eigenlijk ben ik dat nog altijd aan het doen. Hoeveel kan je hebben... en hoe sleur je jezelf er steeds weer uit? Hoe komt het zover? Partnergeweld sluipt je relatie binnen en ik snapte Savarana terwijl ik eigenlijk had moeten schreeuwen ‘ga weg!’.

‘De ene dag had ik het gevoel dat ik de wereld aankon. De andere dag zonk me alle moed ik de schoenen.’

Een knap boek dat in vele genres past, thriller, roman,... eentje dat een herlees verdiend en eentje dat mij eigenlijk woordeloos maakt en dat is enkel maar positief bedoeld.

Meer recensies van Alexs Books and Socks