het dossier

Alexs Books and Socks 11 december 2023
Laat ik starten met de zeggen dat ik de verhaallijn heel interessant om lezen vond. De DDR, kunstvervalsingen, het blijft toch iets bijzonders en boeken zoals deze stimuleren me om meer te weten, te lezen, op te zoeken.

Dit boek gaf mij vooral een film-vibe. Als dit boek in een film gegoten zou worden, of in een serie, zou de spanning met momenten te snijden zijn. En dat dacht ik eigenlijk gedurende de lees, dat ik er meer van genoten zou hebben als het een film/tv serie zou zijn.

Dat is knap schrijven, dat je de lezer zo beeldend begeleid als het ware met je schrijven dat je je het als een film kan inbeelden. Ik las Het bloemenmeisjes, Witte ballonnen en De Camino, dus misschien bevatte dit boek net iets teveel voor mij.

Het is zeker en vast een goed boek met een sterke verhaallijn dat geen minuut verveeld. Toch hou ik meer van Anya Niewierra’s recentere schrijven. Ik kijk dan ook uit naar de release van De nomade in mei 2024.

Meer recensies van Alexs Books and Socks