Het dossier

Rank 217 Gelezen 369 Aan het lezen 15 Wil ik lezen 438 Favoriet 54 Recensies 102
Thrillers & Spanning Artikelen 10 Lijsten 4 Spots 20 Hebban 1000 197   Topics 0   Leesclub

De 46-jarige Josta Bresse wordt slachtoffer van een orgaanroof. De Nederlandse recherche stuit tijdens het onderzoek op het duistere DDR-verleden van Josta. Daarom keert Josta terug naar Oost Berlijn, waar ze destijds als kunstvervalser deel uitmaakte van de zogenaamde ‘Königstein Gruppe’. Dit team van vervalsers dat werkte in opdracht van het toenmalige DDR-regime, werd vlak voor de val van de Muur door de Stasi afgevoerd naar de gevangenis Hohenschönhausen.

Reden: Het Dossier.

25 jaar later blijkt Het Dossier nog steeds reden voor moord. Opgejaagd als een wild dier probeert Josta Bresse het Dossier in handen te krijgen, maar de macht van de daders blijkt groot. Enorm groot.

Literaire thriller
B for books BV
26 januari 2017
26 januari 2017

Ann Busquart Hebban Recensent

Echte personages in een beklemmende sfeer

door: Ann Busquart 1 reactie

Anya Niewierra vertelt op haar website: “Al sinds mijn jeugd heb ik drie passies: reizen, schrijven en schilderen. Van reizen maakte ik mijn beroep, schrijven integreerde ik in mijn werk en schilderen werd mijn hobby.” Deze drie passies wist ze op een voortreffelijke manier met elkaar te verweven...

Reacties op: Het dossier