Vrij uitzicht

Rank 1529 Gelezen 188 Aan het lezen 10 Wil ik lezen 215 Favoriet 16 Recensies 42
Thrillers & Spanning Artikelen 7 Lijsten 3 Spots 2 Top25's 6   Topics 0

Het leven van de succesvolle zakenvrouw Tess Clement wordt getekend door een diep geheim. Wanneer haar moeder overlijdt en haar man er met een jongere vriendin vandoor gaat, weerhoudt niets Tess nog om de confrontatie met haar verleden aan te gaan. Ze vertrekt naar Zuid-Frankrijk om haar grote liefde van lang geleden bij verrassing op te zoeken. Maar... het bergdorp Mosset, waar ze naar terugkeert, blijkt nog steeds in de ban van een serie raadselachtige verdwijningen van vrouwen.

Tess' vaste voornemen om het plaatselijke eeuwenoude chateau als vastgoed te ontwikkelen zet de verhoudingen in Mosset weldra op scherp. Zeker als de mysterieuze kasteelbewoner haar leven binnendringt. Beetje bij beetje wordt een aangrijpend familiedrama blootgelegd dat de sleutel tot de verdwijningen vormt. Er ontstaat een wreed kat-en-muis-spel, waardoor Tess uiteindelijk moet ervaren dat er een diepe kloof gaapt tussen haar herinneringen van toen en de werkelijkheid van nu.

Literaire thriller
Thriller
Meulenhoff Boekerij
02 november 2013
02 november 2013

1 keer bewerkt, laatste bewerking door sillycool

Een uitstekend debuut

door: Anna Bakker 1 reactie 1 like

In 2010 verscheen het eerste boek van Anya Niewierra, een coproductie met Marianne Laarakkers, getiteld Zuid-Limburg, toen ... en nu. Daarin wordt beschreven hoe onder meer het toerisme Zuid-Limburg veranderd heeft in de periode 1885-2010. De voldoening die dit project opleverde deed Niewierra...

Reacties op: Vrij uitzicht