Katvis

amelievanmaele123 12 januari 2020
Het hoofdpersonage is Ate, een jongen van 14 jaar uit Nederland.
De tegenspelers zijn Baptiste en Emeraude. Ate leert Baptiste kennen via online chat en Emeraude is de zus van Baptiste. Ze leven in Brussel.
De nevenfiguren zijn Joseph (de oom van Baptiste en Emeraude) en de stiefvader van Ate.
Het verhaal speelt zich af in de hedendaagse tijd (2019) in Brussel.
Ate chat vaak met Baptiste maar ze kennen elkaar niet. Ate wil Baptiste graag in het echt ontmoeten en daarom gaat hij hem opzoeken in Brussel. Daar wordt hij echter opgewacht door Emeraude. Ze wil Ate beschermen want Baptiste is samen met zijn oom Joseph enkel op het geld uit van Ate. Ze zijn gangsters. Ate gelooft Emeraude eerst niet maar al snel blijkt ze gelijk te hebben en komt Ate in een gevaarlijke situatie terecht. Gelukkig kan hij dankzij de hulp van zijn stiefvader ontsnappen. Ate keert terug naar Nederland en Emeraude gaat met hem mee. Ze zijn echte vrienden geworden.
Ik vond het een spannend, leuk en grappig boek. Ik heb het graag gelezen. Ik heb geleerd wat er kan gebeuren wanneer je met vreemden chat.