Must read voor elke vrouw, en man!

Nog nooit eerder heb ik zo snel een boek gelezen als nu. En dat kwam niet door het lage aantal bladzijdes, maar door de enorme kracht waarmee het geschreven is.

Damn, honey! is een boek wat gaat over de rechten van de vrouw; het recht om jezelf te zijn, te dragen wat je wilt en te seksen met wie en hoeveel je wilt. En haar laten groeien? Het mag!
Maar het gaat ook over de ongemakken die de vrouw meemaakt in haar leven van kleins af aan. De simpele vragen als ‘heb je nou al een vriend’ of ‘zou je dat nou nog wel eten’ zijn (helaas) zo alledaags, maar tegelijkertijd ook zo pijnlijk voor een meisje.

De schrijfsters vertellen dan ook over hun eigen ervaringen. Het gaat hierbij ook over grenzen kunnen stellen tijdens seksuele activiteiten en de pijnlijke ervaringen die daar bij komen kijken. Het over je eigen grenzen (laten) gaan gebeurt helaas gemakkelijk en dat wordt hier pijnlijk zichtbaar. Als lezer zal het de vrouw dan ook raken en helaas voor velen herkenbaar zijn. De trieste werkelijkheid van de maatschappij anno de 21e eeuw wordt duidelijk omschreven door de schrijfsters. Het is een pleidooi tegen deze ongemakkelijkheden en een strijd voor
meer gelijkheid, gerechtigheid en het mogen zijn wie je bent. Het is een strijd voor de vrouw die wij met zijn allen zouden moeten voeren!

Dus moeders, oma’s, tantes, zussen en juffen. Geef dit aan je kind, kleinkind, zus, leerlingen, maar vooral ook aan alle mannen om je heen!

Meer recensies van AnnelouMolendijk