Yes, baby

Gelezen 4 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 0

‘Dit boek schreven we voor onze jongere ikken. Er waren zoveel onderwerpen waar we niets over hoorden en waar we niet naar durfden te vragen. In Yes, baby gooien we zonder gêne alles op tafel. Weg met taboes!’ Honderd jaar geleden dachten ze dat we nu vliegende auto’s zouden hebben. Enne, we kunnen al meer dan vijftig jaar naar de maan! Waarom kunnen we dan nog steeds niet normaal praten over ongesteld zijn? In de zomer van 2018 schreven Marie Lotte Hagen en Nydia van Voorthuizen het pamflet Damn, honey. Een positief pleidooi om te doen waar je zelf zin in hebt. Kort daarop volgde een twee-wekelijkste podcast en inmiddels is DAMN, HONEY uitgegroeid tot een heus feministisch plat- form over alle shit waar je als vrxuw van deze tijd mee moet dealen. Speciaal voor middelbarescholieren schrijven zij nu een nieuw pamflet: Yes, baby waarin ze di- verse thema’s aanpakken waar vooral scholieren mee te maken krijgen én waarin ze uitleggen dat je nooit te jong bent om feminist te zijn. Meiden, lees dit! En jongens en docenten trouwens ook.

Blossom Books B.V.
15 december 2020