We set the Dark on Fire

Anca 08 juni 2019
Wanneer je in de upper class van als meisje geboren wordt, heb je in dit verhaal maar 2 keuzes:
Je wordt een Primera of een Secunda.
In deze dystopische wereld die Tehlor Kay Mejia geschapen heeft, bestaat een huishouden uit 1 man en zijn 2 vrouwen.
De Primera runt het huishouden en is de rechterhand van haar man.
De Secunda baart en zorgt voor de kinderen.

We volgen Dani, die net klaar is met haar opleiding tot Primera aan de Medio School for Girls en de schok van haar leven krijgt, als de man die haar als Primera kiest, net dat ene meisje als Secunda kiest die Dani altijd het leven zuur heeft gemaakt.

Wat een interessante opzet!
Toen ik de synopsis las, was ik gelijk geboeid en ik wilde het boek absoluut lezen!

Het verhaal leest makkelijk weg en er zit vaart genoeg in,maar helaas mist er tijdens het hele boek diepgang en achtergrond.
De personages komen nergens echt goed uit de verf en de romantische verhaallijn is bijna insta-love.

De onderwerpen die mij zo aantrokken worden slechts zijdelings besproken en ons hoofdpersonage, Dani, neemt nergens het voortouw, maar laat alle belangrijke beslissinge aan anderen over.

Dit verhaal had zo goed kunnen zijn, maar helaas is het uitgelopen op een boek dat je snel wegleest en net zo snel weer vergeet.

Meer recensies van Anca