Een erg fijn en bijzonder boek.

AnitaKroef 22 februari 2021 Auteur
In deze prachtige roman neemt David Klaver je terug in de tijd naar de 70-er en 80-er jaren. Naar de periode van de koude oorlog en het ijzeren gordijn. Nog niet eens zo heel erg lang geleden, maar toch haast niet meer voor te stellen hoe bijzonder en beangstigend het toen moet zijn geweest om met smokkelwaar die grens over te steken. En dat doen de hoofdpersonen in dit boek.
Ik heb genoten van het verhaal, maar ook erg van het tijdsbeeld dat David Klaver zo goed weet neer te zetten. De rol van het Christelijke geloof in de Nederlandse samenleving en in de politiek, maar vooral ook de spanningen tussen Oost en West. Een mooi en bijzonder boek en fijn om te lezen bovendien.

Meer recensies van AnitaKroef