Over een stad, een club & een vader

Anne Z 05 juli 2022
Over een stad? De stad Liverpool!
Over een club? Liverpool FC!
Over een vader? De vader van James Worthy (Schrijver, columnist, fan van z'n vader & Liverpool).

Hoewel ik niet eens een rasechte voetballiefhebster ben, bleef dit boek mij toch interesseren. Ik kon het vrij snel uitlezen. James neemt je mee, mee op pad door de stad Liverpool en naar het station van Liverpool FC. Dit alles met zijn overleden vader bij zich. In zijn hoofd en in zijn hart. Maar ook in zijn armen, want daarin draagt hij de urn met as van zijn overleden vader. Kanker heeft zijn vader van hem weggenomen. James brengt zijn vader letterlijk thuis, in Liverpool op de grasmat bij de cornervlag.

Het is een boek met troost en een flinke dosis vader-zoon-liefde. Maar ook diepe liefde voor een voetbalclub en haar sterspelers spat uit de zinnen van de bladzijde af.

Kortom, een aanrader. Ik ga deze titel in ieder geval doorgeven aan mijn leerlingen in havo-4!

Meer recensies van Anne Z