Het ware verhaal van Karin Bloemen

Anneke Visser 29 oktober 2019
Bij het zien van de mooie cover van Mijn ware verhaal van Karin Bloemen zie je meteen over wie het boek zal gaan. Bij het zien van de titel krijg je al een vermoeden, althans voor diegenen die wel eens wat over het verleden van Karin Bloemen hebben gehoord, waar dit boek over zal gaan. Dit is dan ook geen boek dat je even tussendoor, tijdens het eten of voor het slapen gaan gaat lezen, want daarvoor is het verhaal te aangrijpend, te schokkend.
Mijn ware verhaal van Karin Bloemen begint in het ziekenhuis waar ze op het moment dat ze het verhaal begint te schrijven ligt voor nieuwe knieën. Door een belemmering raadt haar man haar aan om nog een keer terug te gaan in de tijd en besluit ze om haar verhaal, met alle smakeloze details en zonder gene, op te schrijven. Af en toe keert ze even terug in het heden om te laten weten hoe het op dat moment met haar gaat. Al tijdens het lezen krijg je het gevoel dat ze het niet makkelijk gehad moet hebben om weer terug te duiken in de tijd, terug te gaan naar die zwarte bladzijdes uit haar jeugd, maar tegelijkertijd bewonder je haar erom dat ze dat wel heeft gedaan, hoe zwaar dat ook moet zijn geweest.

Lees verder op https://surfingann.blogspot.com/2019/10/mijn-ware-verhaal-karin-bloemen.html .

Meer recensies van Anneke Visser