Mijn ware verhaal

Rank 1504 Gelezen 762 Aan het lezen 18 Wil ik lezen 247 Favoriet 14 Recensies 23
Newsroom 2 Lijsten 3 Spots 3 Hebban 1000 536   Topics 0
Karin Bloemen
Mijn ware verhaal

In haar autobiografie Mijn ware verhaal vertelt cabaretière Karin Bloemen voor het eerst het aangrijpende verhaal van haar jeugd, die getekend is door misbruik, mishandeling en angst. Haarscherp brengt ze in beeld wat het met een jong meisje doet als de personen die je moeten beschermen het op je hebben voorzien.
Karin Bloemen laat echter ook zien hoe ze ondanks deze traumatische ervaringen de vrouw is geworden die ze nu is: sterk, liefdevol, succesvol, open voor iedereen en voor niemand bang.
Mijn ware verhaal is een hartverscheurende ode aan het leven; een boek dat je de adem beneemt en dat je in één ruk uitleest.

‘Vanuit een diepgewortelde schaamte wordt alles ontkend en doodgezwegen. Met die schaamte wil ik afrekenen. Schaamteloos zijn, eerlijk zijn. Schaamteloos eerlijk.’

Ambo|Anthos
17 juni 2019
17 juni 2019

Anne Slofstra Hebban Recensent

De waarheid is soms meer bizar dan fictie

door: Anne Slofstra

Bij het lezen van sommige verhalen denk je: dat een schrijver dit allemaal bij elkaar verzonnen krijgt. Bij het lezen van het boek van Karin Bloemen bekruipt je hetzelfde gevoel en vervolgens kom je tot het besef dat dit verhaal waargebeurd is: onvoorstelbaar. De werkelijkheid is soms meer bizar...

Reacties op: Mijn ware verhaal