Ook Nederlandse schrijvers kunnen Scandinavische thrillers schrijven

Annemarijs 03 juli 2021
Als liefhebber van Scandinavische thrillers was ik in eerste instantie blij verrast over dit verhaal. Goed geschreven dat wel, maar jammer genoeg niet helemaal goed uitgewerkt: de karakters en locatiebeschrijvingen hadden zeker beter gekund. Zo miste ik een reactie van de ontvoerde Berndt op het feit dat Rasmus zich als zijn verlaten zoon beschouwt en dat als reden ziet om hem jaren later te ontvoeren. Als lezer weet je daarom niet zeker of Rasmus reden om Berndt te ontvoeren wel klopt. Bovendien is ook Rasmus’ karakter en woede om zijn stiefvader te ontvoeren ongeloofwaardig beschreven. En zo zijn er meer karakters, zoals die van de Berndt’s echtgenote Jannika en die van haar vader en hun relatie, die geloofwaardiger zouden zijn geweest als ze beter waren uitgewerkt. Ook is het jammer dat Göteborg en de daar aanwezige prachtige scherenkust zo bekaaid zijn beschreven. Een uitgebreide locatiebeschrijving is een van de belangrijke pijlers van een Scandinavische thriller. Vandaar een waardering van 3 sterren.

Meer recensies van Annemarijs