Een kinderlijke stimulans om heerlijk creatief te zijn!

Annemieke de Jong 11 oktober 2020
Amalia Hoffman maakte een prachtig kinder-prentenboek die ons helpt een weg te vinden in onze eigen creativiteit en ons laat zien dat het niet uit maakt hoe anderen tegen onze eigen gemaakte kunstwerken aan kijken. Het laat ons - en kinderen - zien dat het perfect is, gewoon zoals het is! Dat het prima is als iemand er anders naar kijkt of er iets anders in ziet. Als de mening verschilt van wat jij er zelf mee voor ogen had.

Een zeer belangrijke boodschap voor ieder kind en iedere opvoeder. Er is geen goed in fout waar het draait om creativiteit, laten we dat vooral niet vergeten!

Daarbij komt dat dit boek kinderen laat zien dat angst voor iedereen anders kan zijn - dat wat ik eng vindt, jij helemaal niet eng hoeft te vinden. Waar we bang voor zijn, bepaald wie we zijn - en wie we zijn is prima! Laten we ook dat vooral niet vergeten!

De illustraties passen bij het kinderlijke monster karakter wat in het boek centraal staat. Het is geweldig goed gekozen omdat het kinderen laat zien dat wat zij maken goed genoeg is - dat wat zij kunnen zomaar in een boek zou kunnen eindigen, als een waar kunstwerk!

Meer recensies van Annemieke de Jong