Ik wil een vervolg!

Annette van Barneveld 01 maart 2021 Boekverkoper
Wat schrijft Kim Bonefaas toch heerlijke boeken. Net als haar debuut Julia Jonkers, was dit een boek dat je oppakt om vervolgens pas weer neer te leggen als het uit is.

Goud & Lavijn gaat over Melle Lavijn, die haar meeste tijd in het ziekenhuis doorbrengt. Als ze niet aan het werk is op de kinderafdeling dan zit ze wel bij haar zieke vader op de kamer. Door een geintje komt ze in contact met wereldster Midas. De twee ontwikkelen een band en dat blijft niet onopgemerkt door de pers en door Midas’ fans. Van het ene op het andere moment staat Melles leven totaal op de kop.

De achterflap van het boek belooft precies wat je krijgt. “Een echte Bonefaas; meeslepend, ontroerend, grappig en net even anders.” En dat is precies wat dit boek is. Ergens anders wordt het beschreven als “een feelgood met diepgang”. Ook daar ben ik het volledig mee eens.
Dit is echt een boek om je eigen leven even bij op pauze te zetten en je te laten meeslepen door het verhaal van Melle en Midas. En het had dubbel zo dik mogen zijn, ik kan niet wachten op een vervolg.

Meer recensies van Annette van Barneveld