Een van de beste thrillerseries van de afgelopen paar jaar!

Annette van Barneveld 14 augustus 2021 Boekverkoper

Ik las deel 3 van de Witte stad serie en man o man wat was die weer gaaf!

In dit deel wordt Unai Lopez de Ayala geconfronteerd met een dode die op Middeleeuwse wijze lijkt te zijn vermoord. Als er nog een dode valt begint hij de verbanden te zien tussen een recentelijk verschenen roman en de werkwijzen.

Eva García Saenz de Urturi schrijft vlot en doordat ze de hoofdstukken uit het heden afwisselt met de hoofdstukken uit de roman/verleden weet ze een bepaalde spanning op te bouwen. Beide verhaallijnen zijn spannend en nodigen uit tot lezen. Ik kon dit boek dan ook niet wegleggen toen ik er eenmaal in begonnen was.

De Heren van de Tijd is een waardig afsluiter van het drieluik rondom inspecteur Lopez de Ayala. Over het algemeen geldt bij deze serie dat ik even moest wennen aan de Spaanse namen, omdat ik die niet zo vaak tegen kom, maar als je daar eenmaal in zit lees je de boeken in no time uit.
Als je ze nog niet gelezen hebt: begin dan snel in De Stilte van de Witte Stad (deel 1) en de Riten van het Water (deel 2).

Dit is een van de beste thrillerseries van de afgelopen paar jaar!

Meer recensies van Annette van Barneveld