De stilte van de witte stad

De stilte van de witte stad

Rank 237 Gelezen 1850 Aan het lezen 85 Wil ik lezen 1557 Favoriet 149 Recensies 67
Thrillers & Spanning Artikelen 7 Lijsten 14 Spots 13 Hebban 1000 185   Topics 0

Tasio Ortiz de Zárate is een briljante archeoloog die twintig jaar geleden werd veroordeeld voor een reeks bizarre moorden in het rustige stadje Vitoria. Hij staat op het punt voor het eerste de gevangenis te verlaten, als de misdaden weer beginnen: in de kathedraal van Vitoria wordt een jong stelletje gevonden, naakt en om het leven gekomen door bijensteken in hun keel. Niet veel later wordt er in de Casa del Cordón, een bekend middeleeuws gebouw in de stad, een ander koppel vermoord.

De jonge inspecteur en profiler Unai López de Ayala - beter bekend als Kraken - wil niets liever dan meer moorden voorkomen, maar een recente tragedie in zijn eigen leven maakt het hem moeilijk om deze zaak te behandelen als alle andere. Zijn onorthodoxe werkmethode wekt bovendien ergernis bij zijn baas. De tijd begint te dringen en de dreiging wordt alsmaar sterker: wie volgt?

Literaire thriller
Unai López de Ayala (1)
Elvira Veenings
A.W. Bruna Uitgevers B.V.
09 juli 2019
01 juli 2020

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Soraya Vink Auteur

Het verleden bepaalt de toekomst

door: Soraya Vink 6 reacties 6 likes

Als de stad Vitoria opnieuw geteisterd wordt door een golf raadselachtige moorden, beginnen de kopzorgen voor inspecteur Unai López de Ayala. Een naakt koppel wordt dood gevonden in de kathedraal van de oude binnenstad, de slachtoffers zijn twintig jaar oud. Hun doodsoorzaak is te herleiden naar...

Reacties op: De stilte van de witte stad