De riten van het water

De riten van het water

Rank 215 Gelezen 1078 Aan het lezen 32 Wil ik lezen 783 Favoriet 66 Recensies 35
Thrillers & Spanning Artikelen 5 Newsroom 1 Lijsten 4 Spots 8 Hebban 1000 958   Topics 0
Inspecteur en profiler Unai López de Ayala – beter bekend als Kraken – krijgt het vreselijke nieuws dat zijn ex-vriendin, Ana Belén Liaño, vermoord is aangetroffen. Ze was zwanger, en is op een 2600 jaar oude, rituele manier gedood.
Kraken moet een moordenaar zien te stoppen die de Riten van het Water imiteert op historische plekken in Baskenland en Cantabrië – en waarvan alle slachtoffers zwanger blijken te zijn.
Commissaris Alba Díaz de Salvatierra is zwanger, maar haar stilzwijgen brengt haar in gevaar. Als Kraken de vader is, zoals wel wordt beweerd, zal ook Alba zich binnenkort bevinden op de lijst van vrouwen die bedreigd worden door de Riten van het Water…

Literaire thriller
Unai López de Ayala (2)
A.W. Bruna Uitgevers B.V.
12 november 2019
22 juni 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door VM van Erp - van Dijk

Guy Doms Hebban Recensent

Kraken is en blijft onkreukbaar, zoals zijn schepper

door: Guy Doms 3 likes

Het Spaanse Baskenland en Cantabrië vormen de exquise decors in De riten van het water. In het tweede deel van de trilogie De witte stad van Eva García Sáenz de Urturi (1972) vervolgt inspecteur en profiler Unai López de Ayala zijn persoonlijke lijdensweg. Unai – ook Kraken genoemd - is volop aan...

Reacties op: De riten van het water