De heren van de tijd

De heren van de tijd

Rank 592 Gelezen 798 Aan het lezen 30 Wil ik lezen 756 Favoriet 38 Recensies 24
Thrillers & Spanning Artikelen 5 Newsroom 1 Lijsten 6 Spots 6   Topics 0

Vitoria, 2019. De roman De heren van de tijd, die zich afspeelt in de Middeleeuwen, is een groot succes. Hij verschijnt onder het mysterieuze pseudoniem Diego Veilaz. Vitoria, 1192. De legendarische graaf Diago Vela komt thuis na een missie van twee jaar, hem opgedragen door de koning. Hij treft zijn broer aan, getrouwd met de vrouw die ooit zíjn bruid was. In het heden krijgt Unai López de Ayala te maken met een reeks gruwelijke moorden, identiek aan beschrijvingen in De heren van de tijd. Zijn onderzoek leidt naar de toren van Nograro, een fort dat al eeuwen bewoond wordt door dezelfde familie. Gaandeweg vindt Unai in De heren van de tijd allerlei overeenkomsten met zijn eigen verleden. En deze ontdekking zal voor hem en zijn familie alles veranderen. ‘Klinkt als een thriller. Is ook een thriller. Maar meer dan dat is het een inwijding in de “witte stad” en haar omgeving vol legendes en cultureel erfgoed.’ – Het Parool

Literaire thriller
Unai López de Ayala (3)
Jacqueline Visscher
A.W. Bruna Uitgevers B.V.
19 mei 2020
19 mei 2020

3 keer bewerkt, laatste bewerking door VM van Erp - van Dijk

Reacties op: De heren van de tijd