Hi la risch

Anniebleek 15 juni 2020
Kunnen fantasy en humor samen in een boek? Zeker wel en dat bewijst Jasper Polane met Panda en het zwarte Dat. Wat heb ik ontzettend moeten lachen tijdens het lezen van dit geweldige avontuur. Toegegeven dat ik de fantasy van de laatste tijd best zwaarmoedig vond. En de crisis speelt natuurlijk heel erg mee dat ik waarschijnlijk zoveel behoefte had aan eindelijk iets anders.
Het gaat over het meisje Panda en zij woont in Eteria. Dit is het bovenste district van de wereld van Dizary (Lees ook maar eens die andere Dizary boeken, aanrader). Het hangt er met gevaarlijke loopbruggen en zwevende paden aan elkaar. Panda is er heilig van overtuigd dat haar vader haar moeder in een schildpad heeft omgetoverd. Dat kan alleen zij nog herinneren. Nu gaat ze op zoek naar een oplossing en moet daarvoor vele gevaren trotseren. Er komt magie, alchemie en een hoop lollige dingen voorbij. Zoals sprekende katten. Mooi hoe een aantal elementen in deze novelle gekoppeld worden aan de eerder verschenen boeken van Dizary. Knap werk.
De novelle ziet er ook nog eens heel goed uit met een geweldige cover, illustraties en een aantal spannende zwarte pagina's. Zeer de moeite waard en dit vraagt naar meer.

Meer recensies van Anniebleek