Prachtige vriendschappen op een ruimteschip

Anouk 13 november 2019
Dit is een echt feel-good book! Het zorgde regelmatig voor een glimlach op mijn gezicht. Het verhaal speelt zich grotendeels af op de Wayfarer, een ruimteschip dat wordt gebruikt om tunnels te maken tussen verschillende delen van het universum. De crew van het ruimteschip bestaat uit vijf menselijke en vier niet-menselijke bemanningsleden. Vooral de niet-menselijke personages waren interessant. Becky Chambers verraste me regelmatig met details over andere soorten. Ik bewonder ook hoe goed ze de personages heeft beschreven! Ieder van hen, ook degene die alleen in enkele zinnen voorkwamen, voelde realistisch aan. Het was mooi om te lezen dat, ondanks de verschillen, de crewleden elkaar accepteren voor wie ze zijn. Ze houden rekening met elkaar en doen oprecht moeite om elkaar beter te begrijpen. Hoewel er een duidelijke plot is, speelt die eigenlijk niet echt een belangrijke rol. The Long Way to a Small, Angry Planet draait om liefde en vriendschap. Dat maakte het zo een fijn boek om te lezen.

Meer recensies van Anouk