Mooi debuut

Aran 29 oktober 2019
De auteur heeft met dit 'fantasy' verhaal een kort, maar boeiend boek geschreven. Het verhaal leest vlotjes weg. Er lopen twee verhaallijnen door elkaar die later mooi samenkomen.

Hoofdpersoon is Brigadier Steffen Benson die na wat strubbelingen een onverklaarbare moordzaak toegewezen krijgt. Zonder iets van de 'plot' prijs te willen geven stuit hij gaandeweg het onderzoek op een paar aanwijzingen die gewoonweg niet kunnen. Dit kan hij dan ook niet rapporteren waardoor het onderzoek 'officieel' niet vordert en waardoor hij het gevoel krijgt dat hij alle grip verliest.

Een tweede hoofdpersoon is Victoria, een meisje van 12 die te maken heeft met pesterijen op school en ruziƫnde ouders waardoor ze vaak haar toevlucht zoekt bij haar oudoom Harm.

Het einde is zonder meer verrassend te noemen, zoals auteurs eigen is natuurlijk, maar roept tevens nog wel wat vragen op. Kan zijn dat de auteur dat bewust heeft gedaan en dat we wellicht een vervolg krijgen? De personages van Steffen en Victoria zijn interessant genoeg voor een verdere kennismaking. Dus wie weet..

Al met al een fijn debuut.