Een stukje geschiedenis

Filip schrijft over zijn grootvader en dus over zijn familiegeschiedenis gekoppeld aan de aanloop en verwikkelingen van WOII en over Belgische gebeurtenissen zoals wereldtentoonstelling in 1958 .
Het is ook een stukje ontroerende liefdesgeschiedenis van een man geliefd door 2 vrouwen en het spel van bedrog en verraad dat hiermee gepaard gaat.
Het verhaal wordt in de ik persoon verteld en springt heen en weer in de periode tussen 1925 en 1990 in korte sfeerschetsen.
Dt is aanvankelijk even wennen maar het geeft het boek ook een zekere drive en sleurt je mee.
Filip maakt (soms een beetje te veel naar mijn aanvoelen) gebruik van metaforen maar het maakt dat je de beschreven situaties bijna kan ruiken en voelen.
Een stukje geschiedenis dat niet mag verloren gaan en de aangename en vlotte manier waarop het verteld wordt maakt het ook toegankelijk voor jongeren en degenen die geschiedenis saai vinden.
Aanrader!

Meer recensies van ariane-van-obberghen