Een grote flop

ashley124 22 december 2020
Chris McGeorge is de schrijver van diverse boeken, waaronder dit boek ‘Op Slot’. Hij wordt omgeschreven als de koning van de locked room mystery’s. ‘Tiktak’ was zijn eerste thriller, waarna ‘Kiekeboe’ verscheen. Er zijn lovende recensies over zijn vorige boeken, waardoor ik heel benieuwd was naar zijn nieuwe boek ‘Op Slot’.

Het boek gaat over Cara Lockheart. Zij zit onschuldig opgesloten in een hightech gevangenis. Daar moet zij een levenslange gevangenisstraf uitzitten, terwijl zij de misdaden, waarvoor zij veroordeeld is, niet heeft gepleegd.
Op een dag wordt Cara wakker en het blijkt, dat haar celgenoot Barnard is doodgeschoten. Cara beweert dat zij onschuldig is, maar er zijn videobeelden en haar cel is niet open geweest. Zij probeert met al haar macht haar onschuld te bewijzen, maar gaat het haar lukken?

Dit was het eerste boek van Chris McGeorge, dat ik ging lezen. Ik begon met hoge verwachtingen aan het boek.
De achterflap sprak mij enorm aan. Ik had enorm zin om dit boek te gaan lezen. Echter kwam ik er al snel achter, dat dit boek niets voor mij was. Het verhaal is opgedeeld in 3 delen. Het eerste deel is nog relatief goed geschreven, maar mist soms wel spanning.
Het tweede deel is het best geschreven, waarin de lezer nu echt dingen te weten komt over Cara en de gevangenis.
Tenslotte het derde deel met het plot. Dit is echt een misser. Er zitten kleine foutjes in het verhaal, het komt onrealistisch over en is daardoor niet geloofwaardig. Het einde lijkt afgeraffeld te zijn. Doordat het zo chaotisch verloopt, raakte ik de draad kwijt.
Door al deze factoren had ik moeite om het boek te pakken en door te lezen.

De schrijfstijl van het boek is heel prettig. Als er meer spanning in het boek had gezeten, zou het een beter leesbaar boek zijn.
De schrijver had veel meer uit het concept kunnen halen. De verwachtingen, die worden geschetst, zowel online als op de achterflap, worden helaas niet waargemaakt.
Hierdoor kan ik helaas niet meer dan 3 sterren geven voor dit boek.

Meer recensies van ashley124