Mr. Nobody van Catherine Steadman

Astrid053 13 maart 2020

Mr. Nobody is het eerste boek dat ik van deze schrijfster lees.

De cover trok me aan. Loopt de onbekende man naar het licht (hoop in de toekomst) of trekken de geheimen, verscholen in de donkerte, hem terug?

In het begin kwam ik moeilijk in het verhaal. Maar gaandewegkon ik het boek niet meer wegleggen. De personages in het verhaal zijn goed beschreven. Mr. Nobody, agent Poole, zijn op carrière beluste vrouw Zara, de meelevende verpleegster Rhoda, de beschermende broer, hun acties zijn logisch of zeer menselijk.

De details zijn goed uitgewerkt. Zelfs de technische neurologische wetenschap wordt goed uitgelegd, waardoor je begrijpt waar Mr. Nobody aan zou kunnen lijden.

De tegenstellingen in Mr. Nobody’s gedrag leveren de lezer steeds weer nieuwe vragen, waarvan je hoopt dat die gauw beantwoord worden. Hierdoor wordt de lezer bij de tijd gehouden. Soms ligt er een antwoord in een heel klein detail en dat wil je dan niet over het hoofd zien.

De twijfels en angsten van neuropsychiater Emma Lewis over onder andere haar verleden, weerhouden haar er niet van om haar werk goed te doen en diep in de psyche van haar patiënt te duiken. Dit wordt haar niet gemakkelijk gemaakt als haar patiënt iets lijkt te weten van haar eigen geheim.

Langzamerhand wordt de kluwen ontrafeld en toch blijven er tot op het eind vragen. Ik zou Mr. Nobody net geen thriller noemen, maar het toch veel meer dan een gewone roman.

Ik kan het iedereen aanraden om dit boek te lezen en het grotegeheim van Mr. Nobody te ontrafelen. Ik zou het vier sterren geven.

Ik heb haar volgende boek al klaar liggen om te lezen en hopelijk volgen er nog meer van haar hand.

@Karakter Uitgeverijen @Catherine Steadman. @Perfecte Buren

Meer recensies van Astrid053