Helemaal eens met de vorige recensies, behalve ...

Athena 30 december 2019
Aan de vorige besprekingen heb ik niets toe te voegen. Het is een indringend, prachtig geschreven boek, vol mooie zinnen, met een doordachte opbouw. Heel veel lof dus.

Enige minpunt - het lijkt misschien wat flauw, maar het haalt mij wel elke keer uit het verhaal: Kézér en haar redacteur lijken niet te weten hoe je de woorden "wiens" en "wier" moet gebruiken. In het kort: "wiens" verwijst naar een mannelijk enkelvoud. Voor een vrouwelijk en een meervoud moet "wier" gebruikt worden. Maar nogmaals, verder niets dan lof voor Kézér, wier boek ik in een dag heb uitgelezen, en naar wier volgende boeken ik uitkijk - ik ben benieuwd naar haar grootvader Karoly, over wiens leven ze vast en zeker een boeiend boek kan schrijven.