De verloren berg

De verloren berg

Gelezen 126 Aan het lezen 6 Wil ik lezen 143 Favoriet 6 Recensies 12
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 3 Spots 4   Topics 0
Ze vonden elkaar ooit in hun liefde voor de literatuur. Inmiddels is Thomas Noorman een gevierd romanschrijver en Kira heeft na een mislukte carrière haar heil gezocht in het moederschap. Hun rollen binnen het huwelijk zijn bepaald, maar als Kira overlijdt bij een noodlottig ongeluk ontwricht dat het gezin op diepgaande wijze. Thomas vindt kortstondig troost in de armen van een andere vrouw en verliest daarmee het respect van de mensen die hem omringen en de relatie met zijn oudste dochter komt ernstig onder druk te staan.
Samen met zijn drie kinderen besluit hij in een oude camper op reis te gaan door de Spaanse Pyreneeën. In de bergen komt het tot een confrontatie en Thomas wordt gedwongen zijn leven opnieuw te bezien.

De Arbeiderspers
05 maart 2019
12 juni 2019

Do not go gentle into that good night

door: Jan Stoel 3 reacties 5 likes

De verloren berg is de titel van de tweede, prachtige roman van Lieke Kézér (1976). De titel en de achterliggende legende geven precies aan waar het in deze roman over gaat. De Monte Perdido (De verloren berg) ligt in Spanje, en heet verborgen omdat je hem vanuit Frankrijk niet kunt zien. De berg...

Reacties op: De verloren berg