Gelezen: Surf!

24 augustus 2016
Joris is rond om me heen druk aan het opruimen. Ik zit in mijn campingstoeltje en kan de tijd niet nemen om hem mee te helpen. Ik zit namelijk midden in het spannende deel van Surf! Ik kan het boek gewoon niet weg leggen, ik moet doorlezen. Ik moet weten hoe het afloopt.

Het gebeurt me niet zo vaak dat ik zo in een boek verdwijn. En ik moet ook wel bekennen dat het niet tijdens het gehele boek zo is. Dat wil niet zeggen dat het geen goed boek is. Het leest lekker, het is een leuk verhaal en het leert me van alles over surfen. Dat wordt gelukkig niet allemaal te technisch en is niet teveel, maar voor iemand die helemaal nergens van weet is het prima.

En ja, het is een Young Adult boek. Mag ik die wel lezen, vraag ik me dan af? Het hield me in ieders geval niet tegen. Dus ook voor iemand die de young adult fase voorbij is, is dit een prima boek. De hoofdpersoon is dan wel een jongen van 15, dat maakt het verhaal niet minder. Ik vond het juist wel leuk om te lezen hoe een jongen van 15 in het leven staat en hoe hij in een andere omgeving zo kan veranderen.

Meer recensies van