Vertrouw me, je wilt de wereld van Scion ontdekken

Dit was gewoon geweldig!!! Shannon is er in geslaagd een wonderlijk originele wereld te creëren. Het is uniek en zelf al is de criminele onderwereld van Londen een frequent gebruikt onderwerp, toch was dit o zo origineel.

Bij het begin van het boek kreeg je enorm veel informatie over je heen over de helderzienden, het systeem van Scion en al de rest daarrond. Deze informatiestroom kreeg je in een hoog tempo en was op momenten een beetje overweldigend, maar zodra je gewoon bent aan alle termen kan je je rustig neerzetten en echt genieten van het verhaal. Ik kon niet stoppen met lezen. Het was heel duidelijk te zien hoe de schrijfster hellemaal is opgegaan in die wereld tijdens het schrijven. Soms gooit ze daar met termen alsof het gewoon het alledaagse leven is, maar elke van de werelden die ze heeft gecreëerd zijn ontzettend cool. Spijtig dat ik de lijst met termen pas op het einde ontdekte…oeps (iets om te onthouden voor boek 2). Naast al de termen en vele gevolgde uitleggen, waren die soms wat ingewikkeld en moest ik sommige dingen herlezen.

Maar zoals ik al zei, zodra je er gewoon aan bent, kon ik niet stoppen. Elk hoofdstuk heeft een nieuw en opwindend element waardoor je meteen doorgaat naar het volgende en zo volledig door tot het einde. Het is niet gemakkelijk om dit elk hoofdstuk te doen dus applausje voor Shannon.

Een leuk element van het boek is hoe we het hoofdpersonage, Paige, betere leren kennen aan de hand van herinneringen tussen de verhaallijn door. In het begin vond ik het een beetje willekeurig, maar uiteindelijk krijgen we een verklaring en die is gewoon top!! Het boek zit vol met zulke verrassende en leuke elementen. Ook belangrijk is hoe goed het einde was, maar er toch en hint was voor een vervolg. Dit verhaal leerde ons iets over vertrouwen tussen twee individuen en ik denk dat het volgende gaat gaan over vertrouwen in jezelf hebben (als ik het juist afleid uit de laatste zin). Maar ja je wordt achtergelaten met heel wat onbeantwoorde en nieuwe vragen waardoor je extra uitkijkt naar het vervolg.

Wel spijtig was dat alhoewel het einde orginele elementen en mooie elementen bevatte waar heel wat gedachtegang in is gestoken, het toch ook een beetje gehaast aanvoelde. Het was alsof ze alles erin wou stoppen, maar ze tegelijk niet snel genoeg bij het einde kon komen.

Algemeen was het begin dus wat moeilijk en toch geraakte ik snel verslaafd aan Paige haar verhaal en de onderdrukking van de helderzienden. Eigenlijk zou ik het een 4,5 geven door het begin onder andere, maar doordat ik niet een 4 wil geven is het een mooie 5 geworden. Top boek!!

Meer recensies van Betweenthebookspages