Spannende situaties en heftige emoties

Bianca Brummelhuis 07 september 2020
In het begin van het boek is het tempo nog kalm. Er moet immers het nodige uitgelegd worden over de Jagers en de Aspiratar en over hoe de magie in dit verhaal werkt. Maar als het verhaal eenmaal op stoom komt, beland je ook meteen in een rollercoaster van gevaarlijke situaties en heftige gevoelens.

Ik vond dit hoge tempo zelf wel prettig. Het hield me in ieder geval zeker bij de les. Het verhaal wordt er ook enorm spannend door. Ook zijn de situaties waarin de hoofdpersonen belanden erg bijzonder. Steeds als je het ene verwacht, gebeurt het andere.

Het verhaal wordt afwisselend verteld vanuit het gezichtspunt van Thalia en dat van Quinn. In eerste instantie lijken hun standpunten onverenigbaar, maar uiteindelijk blijken ze toch meer gemeen te hebben dan ze denken.

Politieke intriges spelen een grote rol in het verhaal. Persoonlijk vind ik dat altijd heel leuk. Ik werd hier dus zeker niet teleurgesteld.

Ik vond het ook fijn dat er dieper ingegaan werd op de gevoelens van de hoofdpersonen. Tussen de actie door zijn er steeds net wat kleine rustmomentjes waarin de hoofdpersonen gedwongen worden bij de situatie stil te staan. Ik vond dat erg mooi.

Het boek eindigt met een cliffhanger. Daardoor wil ik natuurlijk graag verder lezen. Maar ook zonder de cliffhanger zou ik wel méér van dit verhaal willen.

Meer recensies van Bianca Brummelhuis