Niet bijzonder

Birgit81 10 juli 2024
Dit is mijn eerste kennismaking met Anne Labus en haar klavertje 4 serie. Ik mocht dit e-book lezen na een oproep op @zininfeelgood voor de uitgeverij Luitingh Sijthoff. Dank daarvoor!
Ik had hoge verwachtingen, want ik ben dol op serie boeken. Op basis van de kaft voelde dit boek als de serie Valerie Lane van Manuela Inusa en die vind ik fantastisch dus dit boek wilde ik zeker proberen.

Het verhaal in het kort: Moya woont in Ierland en werkt op het landgoed van haar familie in een pottenbakkerij. De zaken lopen niet goed en de pottenbakkerij wordt verkocht. Moya kan zich hierin niet vinden, gaat met haar tweelingbroer Liam op een kort tripje en loopt per toeval tegen een oude vervallen pottenbakkerij aan in Busby. Daar voelt ze zich meteen thuis en door de dorpsbewoners wordt het huis en de pottenbakkerij helemaal opgeknapt. Ondertussen ontwikkelt Moya gevoelens voor Robin een inmiddels ex-collega, hij heeft alleen zijn eigen problemen en de relatie loopt in het begin stroef, maar komt uiteindelijk toch goed.
Is het een aanrader? Een beetje. Dit was voor mij geen boek dat ik niet kon wegleggen. Ik vond vooral de verhaallijn tussen Robin en Moya erg mager. Naar mijn mening werd de relatie met haar tweelingbroer juist teveel uitgelicht. De verhouding was niet helemaal goed. Ik snap dat de andere personages de hoofdpersonages zijn in de andere boeken uit de serie. Dus dat die niet worden uitgediept vind ik prima te volgen. Toch ga ik wel de andere boeken uit de serie lezen, misschien dat die mij wel meer kunnen bekoren.