Verdwaald in Tirol

Boekenmiek 08 mei 2020
Verdwaald in Tirol is de debuutroman van Astrid Habraken. Het verhaal is gebaseerd op haar eigen ervaringen met wonen in het buitenland. Je volgt in dit boek de belevenissen van Stéphanie. Zij laat een druk en sociaal leven in Nederland achter, om samen met haar man Lex in Innsbruck te gaan wonen. Lex heeft hier een baan aangeboden gekregen. Ze beginnen vol goede moed aan dit nieuwe avontuur, maar vooral Stéphanie blijkt in de praktijk grote moeite te hebben met het opbouwen van een nieuw leven op een nieuwe plek. Ze doet wel nieuwe contacten op en maakt plannen, maar echt vol voor iets gaan lijkt haar in deze nieuwe omgeving aanvankelijk maar niet te lukken. Je leeft tijdens het lezen mee met de worsteling van Stéphanie, haar twijfels en zorgen, en haar teleurstelling dat het allemaal niet zo makkelijk blijkt te gaan als ze had gedacht. Ook in de relatie met Lex zorgt dit voor spanningen. Ook al gebeuren er in het boek weinig wereldschokkende dingen, het verhaal blijft evengoed je aandacht vasthouden, omdat je heel benieuwd blijft of Stéphanie zich uiteindelijk niet meer 'verdwaald in Tirol' zal voelen en haar leven daar op de rit zal krijgen. Het boek zet je ook aan het denken over hoe je zelf in een dergelijke situatie zou handelen en of je in staat zou zijn in een ander land een nieuw leven te beginnen. Ik heb het boek met veel plezier gelezen en was na afloop benieuwd hoe het verder zou gaan met Stéphanie en Lex!

Meer recensies van Boekenmiek