wauw!

bOoKs202 15 oktober 2020
In het boek "Everless'' is tijd geld, letterlijk. De munten waarmee betaald wordt zijn gemaakt van het bloed van mensen. En daar is dan weer tijd aan gebonden: er zijn uur, dag, maand en jaarmunten. Hoe rijker je bent, hoe langer je leeft.
Jules Ember en haar vader zijn arm. Wanneer Jules erachter komt dat haar vader nog maar kort te leven heeft, besluit ze op Everless(het landgoed van de rijke familie Gerling) te gaan werken om meer tijd voor hem te verdienen. Jules heeft er vroeger met haar vader gewoond, maar ze moesten vluchten nadat er een vreselijk ongeluk had plaatsgevonden.
Wanneer haar vader haar waarschuwt dat ze niet mag terugkeren, gaat ze toch. Terwijl ze op het prachtige landgoed van Everless verblijft, komt ze erachter dat het daar toch gevaarlijker is dan ze had gedacht...

Deze schrijfster slaagde erin me vanaf de eerste pagina mee te slepen in een verhaal vol spanning en avontuur en me niet meer los te laten. Vanaf het begin tot het einde voelde ik mee met Jules en ging helemaal op in het verhaal. Sara Holland kan haar personages een plotselinge wending geven die je niet ziet aankomen, dat maakt het verhaal ook zo goed. Dit is zo'n boek, met een onheilspellend einde, waarvan je meteen deel 2 wil lezen vanaf dat het uit is. Een echte aanrader!