Laat je niet afschrikken door het aantal pagina’s, je vliegt er zo doorheen!

Sofie 30 mei 2020
Ik had me nog zo voorgenomen niet een serie te starten als niet alle delen vertaald zijn. Toch liet ik me verleiden en ja hoor, een mega cliffhanger! Na De IJzige Verloofde in een ruk te hebben uitgelezen kijk ik dus reikhalzend uit naar het volgende deel!
Het meest bijzondere aan het boek vond ik de worldbuilding, en dan met name de arken met ieder een eigen specifieke eigenschap. We leren er slechts twee kennen in dit deel, hopelijk worden de andere arken in de volgende boeken verder verkend. De magie is subtiel, maar origineel.
Er waren wel wat kleine dingetjes die me op een gegeven moment begonnen te irriteren. De lengte van Thor wordt constant aangehaald, ik vraag me af hoe lang hij nou eigenlijk echt is. En is Ophelia echt zo klein? Er komt niet naar voren hoe oud ze zijn. Soms lijkt het alsof je meeleest met een meisje van 11, in haar doen en laten, maar vooral de omschrijving van haar uiterlijk, lengte en haar kleding. Ik weet niet of er uiteindelijk sprake zal zijn van enige liefde tussen Ophelia en Thor, maar in dit eerste deel voelde ik de klik niet, er was geen spanning, wel veel afstand, letterlijk in hoogteverschil, maar vooral in karakter.

Ik ben heel benieuwd hoe het verhaal zich verder zal ontvouwen. Het eerste deel eindigt op een cruciaal punt en ik kan niet wachten tot het volgende deel wordt vertaald!
Het boek heeft een heleboel pagina’s, maar laat je daardoor niet afschrikken! Christelle Dabos heeft een hele fijne schrijfstijl waardoor je er zo doorheen vliegt. Voor ik het wist, had ik het uitgelezen en voelde me een beetje verdrietig omdat ik niet gelijk door kon met deel twee.

Meer recensies van Sofie