Aardige thriller die je aan het denken zet

Sofie 29 februari 2020
Zodra je begint te lezen zit de vaart er meteen goed in. Tim is op de vlucht. De fantastische baan bij een van de meest prestigieuze werkgevers van Noord Amerika blijkt heel wat dubieuzer te zijn dan hij ooit vermoedde en nu vreest hij voor zijn leven. Vier jaar later heeft hij een nieuw bestaan opgebouwd in Den Haag waar hij een mysterieuze vrouw ontmoet, Emily. Wanneer hij meer van haar te weten probeert te komen brengt hij hen beiden in gevaar.
De spanning van het verhaal loopt goed op. We springen heen en terug in de tijd en lezen mee vanuit verschillende perspectieven. Dit zorgt ervoor dat het vlot leest en je nieuwsgierig wordt naar het hoe en wat van de gebeurtenissen. De karakters blijven wel erg oppervlakkig, ik kon niet echt met de hoofdpersonen meevoelen, je leest over de ontwikkelingen, maar voelt ze niet. Vanwege de heftigheid zou ik meer angst, verdriet of woede verwachten.
De verhaallijn is goed opgezet maar tegen het einde aan lijkt het wat afgeraffeld, alsof het snel allemaal opgelost moest worden waardoor er wel erg veel onwaarschijnlijke toevalligheden plaatsvinden.
Al met al is het een aardige thriller dat vlot weg leest en me aan het denken heeft gezet. Het grootste gevaar komt van de dataverzameling en de ‘beveiliging’ ervan. Niet alleen op individueel niveau, maar controle over de wereldpolitiek kan hele gevaarlijke situaties opleveren. Door deze bewustwording geef ik het boek 3.5 sterren.

Meer recensies van Sofie