Nevenschade

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 109 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning Lijsten 1 Spots 1   Topics 0

Na ruim een jaar in de greep te zijn geweest van het virus weet het Nederland van premier Koenen verrassend snel op te krabbelen. Zijn deal met de Amerikaanse farmaceut Fernstedt Chemicals voor het succesvolle vaccinatieprogramma wordt alom bejubeld, maar wat niemand weet is dat de prijs die daarvoor betaald wordt vele malen hoger is dan iemand zou kunnen vermoeden.

In een ziekenhuis in Den Haag doet arts Mark van Dinter een beangstigende ontdekking wanneer de patiënt wiens leven hij redde alsnog onverwacht overlijdt. Elders in de stad komt journalist Matthew Dawson in een lastig parket terecht als hij tijdens zijn onderzoek naar het verloop van de virusuitbraak wordt beschuldigd van een moord die hij niet heeft gepleegd. Ondertussen ontdekt vertaalster Sarah van der Horst in een Chinees rapport dat in handen is van het wereldwijde klokkenluidersnetwerk Cloud 7 schokkende informatie over het virus in Nederland. Ze besluit de inhoud van dit rapport met gevaar voor eigen leven openbaar te maken.

Als de paden van Mark, Matthew en Sarah elkaar kruisen begint er een race tegen de klok om de waarheid boven tafel te krijgen.

Thriller
Volt