De macht van K.

Rank 3884 Gelezen 348 Aan het lezen 12 Wil ik lezen 610 Favoriet 18 Recensies 73
Thrillers & Spanning Artikelen 12 Lijsten 4 Spots 17 Top25's 9   Topics 0   Leesclub

Genomineerd voor De Gouden Strop 2020

Als de net afgestudeerde Tim Turner wordt ingelijfd door het prestigieuze IT-bedrijf The Keeler Company in Washington, weet hij niet wat hem overkomt. Hij krijgt een luxe appartement, een fantastisch salaris en maakt in korte tijd promotie. Maar dan ontmoet hij een mysterieuze man die zich De Vriend noemt, en die hem waarschuwt voor de duistere kant van het bedrijf. Tim besluit op onderzoek uit te gaan en al snel komt hij erachter dat er inderdaad dingen niet kloppen en dat er mensen verdwijnen.

Als Tim ontdekt dat ook hij gevaar loopt, weet hij met de hulp van De Vriend te ontsnappen en begint hij met een andere identiteit een nieuw leven in Den Haag. Daar lijkt hij veilig te zijn, tot hij Emily Green tegenkomt. Tim is diep onder de indruk van haar, maar Emily blijkt ook een vorig leven te hebben. Wie kun je vertrouwen als niets is wat het lijkt? En kun je in deze tijd ooit echt aan je verleden ontsnappen?

'Precies het soort plot waar ik van hou!'
CHARLES DEN TEX

‘Spannend van begin tot eind. Voor liefhebbers van psychologische, intelligente thrillers.’
NBD BIBLION

De Macht van K. is een ware page-turner, met bovendien een zeer actueel thema over het misbruik van data door een groot IT-bedrijf. Het einde is filmisch geschreven. Dit sterke debuut doet denken thrillers van auteurs als John Grisham en Charles den Tex.’
JURYRAPPORT GOUDEN STROP 2020

Thriller
Spannende boeken algemeen
Volt
27 februari 2020
27 februari 2020

Guy Doms Hebban Recensent

Digibeet vindt juiste weg op digitale web

door: Guy Doms 7 likes

Het pseudoniem Jens Vern bestaat uit een speelse, maar wel intelligente compositie van letters, geplukt uit zijn officiële naam. In ieder geval is het een schuilnaam die internationaal goed bekt. Hebban-hoofdredacteur en general manager Sander Verheijen (1974) durft het met De macht van K. aan de...

Reacties op: De macht van K.