Indrukwekkend

Sofie 16 januari 2020
Je leest als lezer een dag mee met Bianca, een 12 jarig meisje dat samen met haar broertje Alan bij haar moeder woont. Elk weekend gaat ze naar haar vader en zijn nieuwe vriendin, maar aangezien ze haar ‘onhandelbaar’ vinden, willen ze haar liever minder vaak over de vloer. Hier is ze het echter niet mee eens en we lezen mee hoe ze op haar manier hier verandering in gaat brengen.

Het verhaal is op een aparte, maar mooie manier geschreven waardoor je je goed kan inleven in Bianca’s gedachten en gevoelens. Een belangrijke les voor ouders, verzorgers en verder iedereen die met kinderen te maken heeft; de woorden die we gebruiken kunnen veel leed veroorzaken. Vooral als de communicatie lastig is en gevoelens moeilijk worden geuit.

“Zijn hart is maar half, maar haar hart is twee keer zo groot.
Ik heb geen idee of er plaats is voor mij”

Het verhaal was kort, maar het heeft een grote indruk op me achtergelaten.

Meer recensies van Sofie