Zeer overtuigend en boeiend verhaal.

Booktraveller 22 augustus 2021
Een zeer boeiend verhaal dat zowel spannend, beklemmend maar ook op een mooie en hoopgevende manier forse levensdilemma's weergeeft.
In een prettige schrijfstijl word je als lezer meegenomen in de levens van meerdere personages. Van eenieder ontdek je voldoende om voeling te krijgen met waarom ze iets doen of deden.
Het plaatsen in de huidige tijd met linken naar niet lang geleden plaatsgevonden oorlog in Europa geeft het een extra lering maar ook lading. Gruwelijke conflicten tussen mensen, generaties, volken, landen. De oorlog is dan wel voorbij maar in de betrokken mensen zeker niet.
Dat de hoofdpersoon leeft, werkt in een regio bij mij om de hoek maakt het nog leuker om te lezen, maar geeft ook de realisatie dat het letterlijk je buren kunnen zijn die dergelijke innerlijke conflicten met zich meedragen.
Knap boek, aanrader.

Meer recensies van Booktraveller