Onverwacht op elke denkbare manier

Britt 14 februari 2020
Veronica Clarke heeft het allemaal: hoge cijfers, leuke vriendinnen, de meest populaire jongen van de school als vriendje en een toelating voor de universiteit waar ze graag heen wil. Alles lijkt soepel te verlopen totdat ze zwanger blijkt te zijn. Ze kiest voor een abortus in een andere staat en de enige persoon die ze mee kan nemen op deze trip is Bailey, het meisje dat vroeger haar beste vriendin was en nu de nachtmerrie van de school is.

Onverwacht is een humoristisch boek over een roadtrip die twee (oud) vriendinnen maken. Niet alleen de zwangerschap van Veronica is onverwacht maar vooral ook wat er op de volgende pagina gaat gebeuren. Dit boek neemt je mee langs de meest ondenkbare situaties waarin je mee leeft met de Veronica en Bailey die hun uiterste best doen op tijd bij de abortus kliniek aan te komen.

Het boek werd in de omschrijving omschreven als een boek dat het taboe rondom abortus zou doorbreken en het daardoor bespreekbaar zou maken. Zo zie ik dit boek niet.
Voor mij is dit een boek over vriendschap, vooroordelen en jezelf ontdekken hoe onverwachts de situatie ook is waar je in zit.
Dit boek is een mooi verhaal over hoe mensen elkaar terugvinden en samen een heel groot avontuur beleven.

Het boek is geschreven in een hele vlotte, makkelijk lezende schrijfstijl en ideaal voor als je even in een reading slump zit!

Meer recensies van Britt