Hoe ver ga je om je voor te doen als iemand anders?

Britt 06 november 2020
In Bijna Echt volgen we het verhaal van Brenda. Brenda besluit in Amsterdam een nieuw leven te gaan starten. Na een kleine misser bij de introductie besluit ze haar leven rigoureus om te gooien en te transformeren van Brenda naar Aurélie. Niet meer uit Hilversum maar uit Parijs!
We volgen haar in haar avontuur vol influencers, fame en leugens. Ze lijkt het ideale leven voor zichzelf te hebben gemaakt, maar niet iedereen trapt daar in.

In dit vlotgeschreven verhaal komen we er achter wat er precies met Brenda gebeurt in de tijd dat ze als Aurélie door het leven gaat. Dit verhaal vertelt ze aan je waarbij tot aan het einde onbekend blijft wie jij nou precies bent. Je wordt in de achtbaan gegooid, je riem zit vast en je schiet door het verhaal heen. De leugens worden per pagina grootser en grootser en ook kom je er achter dat het leven van een influencer misschien niet altijd over rozen gaat, en bevriend zijn met een misschien al helemaal niet. Als je ooit twijfelt aan jezelf is dit het ideale boek om te lezen want ook Brenda komt achter goede inzichten over liegen over jezelf in de loop van het verhaal.
Naast dat we in spanning blijven over of Brenda unthult gaat worden, komt ook de vraag wie haar berichten stuurt met teksten dat ze haar wilt onthullen.
Niet thriller spannend maar wel een pageturner waarvan je graag wilt weten wat er op de volgende bladzijde gaat afspelen.

De cover is overigens prachtig! Dus mocht je een coverbuy willen doen, raad ik deze zeker aan!

Dit is een sterk debuut is van Lisa van Campenhout.
Ideaal voor lezers die in een leesdip zitten, graag meegevoerd worden door een boek en niet vies zijn van een beetje drama.

Meer recensies van Britt