Twee kunnen een geheim bewaren en Karen M. Mcmanus was sowieso een van de twee.

Britt 28 juli 2020
Twee kunnen een geheim bewaren als een dood is gaat over het stadje Echo Ridge, waar Homecoming-koninginnen lijken te verdwijnen. We volgen in dit verhaal Ellery die samen met haar tweelingbroer Ezra net naar het dorp is verhuisd en Malcolm, van wie zijn broer wordt verdacht van een van de moorden op een Homecoming-koningin.
Wanneer het er op lijkt dat de moordenaar weer terug is gaan Ellery en Malcolm op onderzoek uit om proberen te achterhalen wie de moordenaar is.
In dit dorp lijkt iedereen geheimen te hebben en niets is wat het lijkt.

In deze spannende thriller is niets wat het lijkt. Ik ben erg verrast door de soepele schrijfstijl van Karen M. Mcmanus maar ook door de balans in rustige momenten en spanning. Ieder moment dat ik het gevoel had dat ik even in een rustig vaarwater sleur ging komen gebeurde er iets wat ik niet zag aankomen en liep de spanning hoog op. Ik werd meegesleurd in het verhaal en in de schrijfstijl en had het gevoel dat ik bij elke gebeurtenis er naast zat of stond. Ik voelde me onderdeel van het verhaal, ook al was ik natuurlijk maar gewoon een buitenstaander. Ik voelde me de persoon op de achterbank die meereed als ze op onderzoek uit gingen en mee knikte als ik het over bepaalde theorieën eens was.

Het boek zit vol met ongekende plottwists en als je denkt de moordenaar zelf te hebben gevonden blijkt elke keer dat je op het verkeerde pad bent gezet door de schrijfster. Elk hoofdstuk omvat een onderliggende vraag van mysterie waarbij je zelf vragen gaat stellen over bepaalde dingen, gelukkig worden deze vragen in latere hoofdstukken altijd beantwoord en eindig je het boek niet met een vat vol vragen.
Naast het spannende moordmysterie volgen we ook Ellery en Malcolm in hun persoonlijke ontwikkelingen. Ze maken beide persoonlijke ontwikkelingen door die goed zijn uitgewerkt en ze geloofwaardige karakters maken.

Lichtelijk teleurgesteld was ik wel in het einde. Het was een beetje een typisch YA thriller einde waarbij op een makkelijke manier gezocht is naar de afronding van het boek.

Kortom: hele spannende thriller die mij oprecht heeft verrast. De ontzettend vlotte schrijfstijl voerde me mee door het boek alsof ik er zelf bij hoorde. Door de vlotte schrijfstijl raad ik dit boek ook zeker aan als je in een leesdip zit! Dit boek heeft me laten genieten van lezen en ik ga zeker haar andere boeken ook oppakken!

Meer recensies van Britt