Het derde boek van Hilda Spruit is weer Spannend en Aangrijpend!

caarrip 11 december 2023
Met haar derde boek: Dolende geesten, heeft Hilda mij weer heel wat uren slaaptekort bezorgd.
Iedere keer dacht ik, nog één hoofdstuk omdat ik wilde weten hoe het verhaal verder ging.

Hilda schrijft beeldend, plekken kun je zo voor je gaan zien, maar nergens verliest ze de loop van het verhaal en de spanning uit het oog.

Ook weet ze een verdrietige passage uit het boek zo aangrijpend te beschrijven, alsof je zelf de gebeurtenis meemaakt.

Ook dit boek gaat weer over Merthe en natuurlijk haar vriendinnen.
Naarmate de meiden ouder worden, groei je als lezer mee in hun ontwikkeling.
En helemaal natuurlijk bij Merthe, die op het spirituele vlak een prachtige, maar soms moeilijke ontwikkeling doormaakt.

Aan heel het boek merk je dat Hilda’s hart bij het onderwerp: spiritualiteit ligt.
Maar wees niet bang dat Dolende geesten een zweverig verhaal is. Merthe’s vriendin Anouk en Lex zijn er om beide benen op de grond te houden.

Helaas was er eén nadeel, aan het begin van het boek…
Het proloog was al gelijk zo spannend, dat ik dat te kort vond…
Gelukkig maakte Hilda dat in de rest van het boek goed en weer helemaal kloppend.

Ik ben benieuwd of deel vier, weer een stukje dikker is!

Meer recensies van caarrip