Rillingen over mijn rug en kippenvel op mijn armen tijdens het lezen van Verschijningen!

caarrip 17 september 2020

Hilda weet als geen ander spanning te combineren met het paranormale. Met haar vlotte en beeldende schrijfstijl, weet ze je vanaf het eerste hoofdstuk te boeien en zorgt ze ervoor dat het boek je niet meer loslaat.
Onopvallend weet ze belangrijke punten uit het eerste boek te verweven in het verhaal, zodat je een o ja-momentje hebt en het niet uitmaakt, als je deel 1 een tijd geleden gelezen hebt. Daardoor is dit boek ook prima losstaand te lezen.

Het verhaal gaat weer over Merthe en haar vriendinnen. Dit keer raken ze, door Merthes gave bij een ontvoeringszaak betrokken. De spanning wordt bijna op een zenuwslopende manier opgebouwd, waardoor het lastig is het boek weg te leggen. Toch moet je af en toe even rustig lezen, zodat je samen met Merthe even kunt nadenken over de aanwijzingen die zij doorkrijgt.

Hilda weet alle aanwijzingen en rode draden op een verassende en goed kloppende manier aan elkaar te weven. De personages zijn met weinig woorden zo goed uitgediept, dat je echt met ze meeleeft en voelt, waardoor het verhaal niet alleen maar spannend is, maar ook veel diepgang heeft.

Ik vind dit boek zeker niet alleen geschikt voor Young Adults, maar ook voor volwassenen.

Meer recensies van caarrip